اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۸۱۶۵۹

جهانبخش رکورد‌های اشکان را می‌شکند؟!

جهانبخش رکورد‌های اشکان را می‌شکند؟!
بعد از اشکان، علیرضا جهانبخش با انتقال ۱۹ میلیون یورویی از آلکمار هلند به برایتون چهارمین ایرانی تاریخ این رقابت‌ها و البته باارزش‌ترین بازیکن ایرانی پیوسته به این لیگ محسوب می‌شود.
۲۱:۰۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
وانانیوز|
علیرضا جهانبخش با پیوستن به برایتون چهارمین بازیکن ایرانی خواهد بود که شانس بازی در لیگ برتر جزیره را به دست خواهد آورد. پیش از او، کریم باقری با چارلتون، آندو تیموریان با تیم‌های بولتون و فولام و اشکان دژاگه با فولام در این رقابت‌ها بازی کرده بودند که در این بین آندو و اشکان موفق به گلزنی در این رقابت‌ها هم شدند.
کریم باقری اولین ایرانی حاضر در لیگ برتر جزیره بود. کریم با قراردادی ۵۵۰ هزار یورویی از پرسپولیس به چارلتون پیوست و در فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰ در لیگ برتر جزیره حضور پیدا کرد. هرچند فقط ۱۸ دقیقه نوبت بازی مقابل ایپسوویچ تاون نصیب باقری شد و سپس او این لیگ را به مقصد قطر ترک کرد.
۵ سال بعد آندو دومین ایرانی تاریخ این رقابت‌ها لقب گرفت. آندو پس از ابومسلم به عنوان بازیکن آزاد و با قراردادی حدود ۴۰۰ هزار یورو به بولتون رفت و طی فصل حضور در لیگ برتر مجموعاً طی ۲۰ بازی برای بولتون و یک بازی برای فولام ۹۱۱ دقیقه در این رقابت‌ها به میدان رفت. آندو با پیراهن بولتون ۲ گل هم مقابل ویگان به ثمر رساند. او طی فصول ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ در عضویت بولتون و فولام در لیگ برتر بود.
۳ سال پس از آندو نوبت به اشکان دژاگه رسید تا با انتقال ۲/۵ میلیون یورویی از ولفسبورگ به فولام سومین ایرانی تاریخ لیگ برتر لقب بگیرد. اشکان طی دو فصل حضور در فولام بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ طی ۴۳ بازی مجموعاً ۲۴۹۰ دقیقه در لیگ برتر به میدان رفت و ۵ گل مقابل تیم‌های هال‌سیتی، اورتون، نیوکاسل، وست‌برومویچ و تاتنهام به ثمر رساند تا موفق‌ترین ایرانی حاضر در لیگ جزیره هم لقب بگیرد.
اما حالا ۴ سال بعد از اشکان، علیرضا جهانبخش با انتقال ۱۹ میلیون یورویی از آلکمار هلند به برایتون چهارمین ایرانی تاریخ این رقابت‌ها و البته باارزش‌ترین بازیکن ایرانی پیوسته به این لیگ محسوب می‌شود؛ بنابراین هم طرفدارانش و هم باشگاه برایتون انتظار دارند قطعاً با ارائه کارنامه‌ای بهتر از دژاگه بهترین ایرانی تاریخ این رقابت‌ها هم لقب بگیرد.
گفتنی است سوای این چهار بازیکن، حسین کعبی و رضا قوچان‌نژاد هم سابقه بازی در چمپیونزشیپ را دارند.

بازیکن

مبدأ

مبلغ قرارداد

مقصد

تعداد بازی

دقایق بازی

گل

کریم باقری

پرسپولیس

۵۵۰ هزار یورو

چارلتون

۱

۱۸

-

آندرانیک تیموریان

ابومسلم

۴۰۰ هزار یورو

بولتون و فولام

۲۱

۹۱۱

۲

اشکان دژاگه

ولفسبورگ

۲/۵ میلیون یورو

فولام

۴۳

۲۴۹۰

۵

علیرضا جهانبخش

آلکمار

۱۹ میلیون یورو

برایتون

-

 

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین